« Lan,
Okumadın mı ? »
Türker Kılıç, Bau
« Ölmekte olan beyin hücresi önce diğer
nöronlarla olan bağlantılarını kaybediyor. Bilgi işleyememek ölümün esas
tanımıdır. »
Me :
1-
Yanlış -teknisist- bakış açısı! Ancak hyper bir makine datayı
artık bırakmamacasına işleyebilir ve ölümü, olumsuzun gücünü tanımadan, ölemeden,
yeni jenerasyon tarafından boşaltılıp ıskartaya alınır. Ancak seçici
sentezlemeye muktedir İnsan her adımda ölümle yaratıcı olmak zorundadır
1a- Ne Dış Ne İç Data, Ne de İşleyen Sonsuzdur;
yanıt-çözüm arayan optimal bir çerçevedir (insan, Av-Avcı Hayvan & yarattığı
Kurgusal Hileli Çözüm Alet değildir); İşlevsel olan herşeyin işlevi aşılır (biter
& Başka Moda taşınır). Nöron ölmez; Katili olan ilişkisel-Kurmaca Yapıntı Bağıntının
onu & olasılığı boğması aslında boğanın intiharıdır
1b- Ölen bir nöron ilişkisellikten iki defa intikam
alır; kendi katilini zehirleme & destabilize etme yolunu kendi ölümünde
bulur: 1-Ölümü ortama saçılan kimyasal zehirdir; 2-Kırılgan ve de doğaya (=unutma,
yenilenme) Karşı yapıntı kıymetli bir kazanımsa da feedback ile
sağlamlaştırılmak için muhtacı olduğu alternatif Olasıyı –işlevine katıp çalıştıramadığı,
direngen- kaybeder!
2- Dolayısıyla "gerçek yaşam" ilişkiselliğin
stabil mantığı gereği donmuş bir cesetten (corpus mortum, cadavrus) ibaret, yani
ölüdür. Kümenin parçası olmayan heterojen öğe (isyankâr & işlevsiz nöron) imkansız-olası'ya
yaklaştığı oranda Çağdaş Cinayete kurban giden olası bir dehâdır: Ölüm ise (varlığı
ile yokluğu bir) imkansız-imkansız
3-
Atıl kalan ve/ya ölmekte olan hücre ontolojide
potansiyel-reel'den ("reel olası"; Aristo) ziyade mantıksal
"olası-olası" (sadece olası) kategorisine karşılık gelir. Diğer
"işlevsel ilişkideki nöronlar" (Alter World) ise reel-reel'e teslim
olmuş/ onu kurmuş; oraya hapsolmuş kölelerdir:
Life
4-
Bu ontolojik kategoriyal ayrımlar Heidegger'in Dasein için ölüm tanımının zorunlu
mantıksal sonuçlarıdır. Bu konuda açık bir bilgi için bakınız dün çektiğim
"Psikiyatri" konulu videom: "La
Pensée du Dehors, Essai sur l'Extériorité" (adres eklenecek). İlginize
Tşk.
5-
Bu ve bunun gibi olmayan, ölü, imkansız, gıyabında, üçüncü
tür (triton genos),
"meonta", "deonta","dysonta","paraonta",
« perionta » vb. kavramların geliştirildiği ve isim babası olduğum
"Méontologie" (Doct. Seminaires) disiplini Verneinung (Freud), Dénégations
(İnkârın İkrârları)/ apophantik yol üzerine kuruludur.
6-
Kısaca, ilişkisellik nöranlar bazında da bir « yazı »
yani, « tehlikeli bir e k », doğada olmayana (uzun süreli plan ve
hafıza) destek, « eksik » bir doğaya ikâme, (üst) yaşama hizmet eden
bir ölümdür (düz yaşam olmayan).
7-
İlişki yokluğu bir nöron için olasılık olarak olasılık,
öldükten sonra da imkansız olasılıktır. Hizmetli olarak ağda çalışmadan feedback
ve/ya « association d’idées élargies et plastiques » (genişletilmiş ve esnek fikir çağrışımları) planında
bekletildiğinde ise « reel-olası »dır. Seç beğen al.
8-
Ölen Nörona değil, Hangi işte kullanılmadığına üzülelim veya
kendimizinkileri öyle kullanalım, yani isteme yetimizi doğru ve etik bir perspektiften
belirleyelim.
9-
Bir anekdot : Liseliler oyun parkında spor aletlerine
çıkmış eğleniyorlardı, içlerinden biri birden diğerlerine sigara varmı diye
sordu, birisi bilgiçce cevap verdi : « lan kutunun üstünü okumadın
mı, cinsel hayatı tehlikeye atıyormuş sigara », « diğeri de tasdik
etti : « he ya » ; bizimkisi hazır
cevap, hemen yapıştırdı : « lan
senin bi de ‘cinsel hayatın’ mı var ? »
10-
Olmayana ağlanmaz, üzülünmez, varsın ölsün… Öyle bir şeyin « reel
olası » olması için « ilişkiselliğin » kanun namına ve kanun
koruyucu eşliğinde yapılması lazım, yoksa « imkansız imkansız »
kategorisinde uyur durur, sonra da kanun karşısında son nefesini verir ve ölür
(doğa : Nature morte).
11-
Ama dediğiniz seks hayatı açısından çok doğru : « Ölmekte
olan beyin hücresi önce diğer nöronlarla olan bağlantılarını kaybediyor ».
Bana bundan yıllar önce bana şu ikâzı yapıp sonra da beni terk eden eski
sevgilimin sözlerini anımsattı :
12-
Şöyle buyuruyordu o zamanların fırtınalarında bilge Muhibbî/ Mahbube :
« Önce işini, sonra evini, en son da beni kaybedersin ! ». Oysa
ilk onu kaybettim, diğer kehanetleri de çıkacak diye korku ve yalnızlıkla
yaşadım ondan sonra ; bir geri dönüş de alamadım, teorisinin geri
kalanıyla ilgili olarak…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder