11.05.2020

"Torino Atı", Bela Tarr


Torino Atı vesilesiyle


Sadece maddi, dolayısıyla nedenselliği açıklanabilir (oysa Bela Tarr belirsizlikte ısrar ediyor) bir sefaletin değil, Rousseau'ya göre ör. hayvanların asla düşemeyeceği bir seviyenin çok altına düşmeye koşul hazırlayan "manevi sefaletin" (maddi koşulların yanlış bilişi) fetiş hali...


Manevi sefaletin zaferlerinin ne denli gözü pek ve acı(ma)sız olduğu bilinir, ötekinin muhtaçlık durumunu (eksiklik, yoksulluk, yanlış biliş) şefkate susamış benliğimizin gizlerinin fedakarca coşkusunda yapmışızdır göksel arınma için, tabii enayiliği göze alarak, görünür olarak...


Tanınabilir Avrupa-Ortadoğu dinlerinden dedüksiyonlu olmasalar modernitede asla ve kat'a hoş göremeyeceğimiz ananelerimiz, soyultu, kımıltı, silület, kalık, mirasyedi özelliklerimiz -Marsilya'dan Harrar'a- hâlâ vardır: Ama göçmen krizleri taşıyacağımızdan fazlasını sundu: Bioatık


Medeni dünyada, günlük yaşamda « enayiliği göze alarak, görünür olarak yapılan ahlaki eylem» denen şey, Ortadoğu ve Afrika’da hala Tanrı’nın esirgeyici kayrası, bakışı altında, onun eriminde bir alanda dolaşmak, güvende olmak, gözetlenmek, bir senaryonun akışı içinde yol almak...


olmaya devam etse de nihai ve keskin hiçbir ahlaki içerik taşımaz gibi durur; bunun nedeni bu ozmoz durumunda ahlaki eylem ile yerel törelliğin (sitten) koşullu ve koşulsuz gibi ayrışmamış olmasıdır; her koşulda geçerli olan bütün koşullardan zaten bağımsızdır; ısrar da gerektirmez. Ahlaki hakikat ısrar edilen bir sözel, imgesel motif değil bir tür ev tekstili veya döşemesi içkinliğinde « nappe »[1] olarak taşınır.


Ahlaki hakikat (bir buyruk gibi) ısrar edilen bir sözel, imgesel motif değil de, bir tür ev tekstili veya döşemesi içkinliğinde « nappe de souvenirs » ["hatıraların danteli"-Bergson] olarak, nereye gidilirse artık -ve ne kadar silikleşse de odadan odaya çıplak taşınır (érotisme with-out hereos)




Wagnervâri bir besteden çıkar gibi sıyrılıyor yaşlı çınarlar sarmaşıklardan arka bahçelerin dev kuytuluklarından bir heyûla güneşin [hastane odasından sizin konutları seyrediyorum, ya da şimdi gözüme çarptılar. O daireye gelip gittiğim zamanlardan bu yana her şey ne kadar dehşet değişti... Çok daha büyük bir şeyin şimdiki kafamdaki topoğrafya haritasındaki infime mâna anlamlarına büyüteçle bakar gibi...] arkasına saklanmış utancından pencerede şurup olup tutuşan gözleriyle gözleyen insanlık talik ve sülüs abilerinden arafata son kalan kalafatlarla...






Le secret (Ge-heimnis), c'est dans la prononciation, la prosodie, la gestation, et l'action, toute une performativité en chaine participe d'une affirmation scaldaleuse qui s'avère d'être une négation finalement; mais où sont les internal & external margins of a "asshole" as texte?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder