Don d’Infaillibilité
(Yanılmazlık Yetisi)
Lacan'dan mülhem: İlk Neendertal insandan beri insan
yanılmamıştır[1],
belki kendisinden hadsiz ölçüde güçlü doğa felaketlerinin kurbanı olup
ölmüştür, ama kendi kapalı simge dünyasının ardışık/ artsüremli ve eşsüremli
diagramı dışında bir yerde yaşaması (ikâmeti ; séjour ; Aufenthalt) mümkün olmayan insan
tutarlıdır
Yeryüzünde yaşam (hakkı) sadece insana ait
değildir,insanın yaşam söz konusu olduğunda önceliği nereden geliyor? Doğaya en
iyi ve en uzun vadede kanıtlanmış bir adapte oluş? Hiçbir şekilde kanıtlanmadı!
İnsanın performans karnesi eksilerde. Neden bu ayrıcalık? Çünkü o yanılmayan
tek varlık!
Bir de kendi evrensel kapatılmışlığında (=Kozmolojik
zerreye bakıyoruz) kollayan gözleyen
yaratan icâd etmesi (=Teolojik kuruntu) ve bir ruhu olup bunun cesedinden
çıkacağı kuruntusuyla (=Psikolojik İdeeler) ellerini kaç defa yıkasa da Kuruntu Hastalığından
kurtulamaz: Ben & Nietzche hariç
Madem canlılık/ nefes ile ruhu karıştırmayı tercih
ederek kendine ruhsal bir teselli icat ettin bre sefil o zaman ne diye ha bire
ellerini yıkayıp duruyorsun Repulsif
Kompulsif misin sen? Ruhunu yıkasana o zaman,çirkef! Kısaca ; İsa'nın
Filistinizm içinde kıvranan Yahudi yobazlara dersi ("Suda Vaftiz"in ilgâsı)
Gerçek İsa'nın (Nietzsche'nin "Çarmıh'taki
Dionizos" deyip kendisiyle özdeşleştirdiği İsa, bkz. Ecco Homo) lafı anlaşılmadığı gibi, aynı denizdeki kasırgadan
Yunus'un -A.S.- sorumlu tutulup denize atımaya kalkışılması gibi Çarmıh'ta cezalandırılıyor.
Neyse ki, biz ötekilere Balina!
Biz yeraltının ve denizlerin bağırsaklarında ılık suda
bilinçsiz bir şekilde ontolojik akıntınlara kendimizi bir Musa-Sepeti içinde
Nil'e bırakmış süzülürken daha doğmadık ve Doğa (sive Deus) bizi eleştirmedi (Krinein: bölmedi, Ruh ve Beden diye!)
Vahdet var beyler Vahdet, Tevhidin aslı!
[1] Lacan bunu Sokrates’in Köleye geometri problemi çözdürmesinden söz ederken,
idealite’lerin -nokta, çizgi, yüzey gibi- şeyin kendisine değil, ancak kendi kendisine özdeş (tutarlı) soyutlamaların
birbiri üzerine katlanması (fold, plis,
Zweifalt, dédoublement) muhayyilenin şemalarıyla yeniden üretilmesi, Kant) ve
bu operasyonların ilksel insandan beri (benzer ve bunlara koşul sağlayan zemin
olarak konuşma yetisiyle beraber) bulunduğunu imâ eder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder