22.09.2016

"Some" or "SAME reason"?


An Additif for The Very High Principles of Non-Governability:
 
 and on 'Tribal Tradition' in early Islamic Thought


Önerme: “Modern bilim bulmadan, Kur'ancıların tespit ettiği, tek bir buluş, icat, tedavi, yöntem, teori, vb. yoktur.” (diye yazıyor, aklıngozu adlı şahıs)

 

Yardımcı önermesi: “Sana Kur'an'da bilim var diye yutturdukları, kapalı cümlelerin anlamını zorlama ve eski kelimelere yeni anlam yüklemeden ibarettir.” Vb. vb…

 

El cevap:

1-   İslam düşüncesinde Akılcılığı temsil eden Mu'tezile görüşü Modern Bilimlerden -hatta Descartes'ten- çok önce doğmuştur.

 

2-   Tarih yazımına Retrospektif (Rücksicht) bir vizyon/ insight gerekir.
("Histoire du présent" -M. Foucault: Her Tarih yazımı, aslında Bugün'ün Tarihi'dir...)
 

 

Aklıngozu : « Biraz çalışırsan, sen de Kur'an'dan hatta "Cin Ali ve Fil Berber"den, mucizeler çıkartabilirsin. Çalış ==” diyor.

Madem cinlerden söz ediyor:

(El cevap)

Körü körüne çalışmadan 1 metod edin, daha doğrusu metodunu ilmîleştir: Mesela Stefan Todorov, "Morphologie du Conte" oku.

İmdi, işin köküne inersek:

1.   İbn Rüşd'ün "Gazzalî'nin Tutarsızlığı"(!) Rönesans Venedik'inde 1497, 1527, 1529, 1542, 1555, 1560 ve 1573 yıllarında defalarca basılmıştır. Acaba neden?

2.   İbn-Rüşd'ün Tefahüt ül Tefahüt” (Tutarsızlığın Tutarsızlığı): Gazzalî'nin Tehafüt'ül Felasif'e (Felsefecilerin Tutarsızlıkları’na) cevaptır:

3.   "Tutarsızlıkta tutarsız olarak ikâmet" edilemeyeceğinden tutarsızlık tutarlı olmak zorundadır. (“Comment peut-on rester (in-)consistant dans l’inconsistance?” J.-F. Lyotard, XXI yüzyıl epistemolojisi...)

 

Örneğin şimdi meselenin politik izdüşümleriyle ilgili olarak şunu okuyalım:

“Ninth-century Muslim anarchists”

 by Patricia Crone


Şöyle özetliyor Bayan Crone bazı banaliteleri:

"Natural Law of the Stoics: built into nature, exemplified by nature, available to all by their possession of reason"

"it was 'written into their hearts', as Saint Paul put it (Romains, 2:5), and thus wholly independent of any form of human government (State)"

“The divine law of the Muslims was 'positive law', far from being independent of government, was engendered it:

God's government was coercive”

“He would not, of course, have to use force if His subjects would obey Him of their own accord,

but for some reason

all tended to be rebellious”

“A theological school of Basra (reliance on reason), Mutazilites were not necessarily anarchists, but a ninth-century Mutazilite heresiograph

belief in the non-necessity of government (after J.C. 850).

Some Mutazilites and Kharijites denied the necessity of the Imamate (legitimate government):

a ruler upholding the law is only necessary in times of war; when the war is over and security and calm prevail, one can do without him".

Mutazilite anarchists were clearly on Tribal Tradition which lies behind all early Islamic political thought (identified as libertarian)".

But a question:

“He would not, of course, have to use force if His subjects would obey Him of their own accord, but for some reason all tended to be rebellious”

   "Some" or "SAME reason"?

Conclusion :

C’est ce « Double Bind » entre l'usage de Force et l’obéissance avec son propre Accord qui fait éclater Rébellion !

Körü körüne çalışmadan 1 metod edin, daha doğrusu metodunu ilmîleştir: Mesela Stefan Todorov, "Morphologie du Conte"unu oku, demiştim ya…

Senin « Biraz çalışırsan, sen de Kur'an'dan hatta "Cin Ali ve Fil Berber"den, mucizeler çıkartabilirsin. Çalış” demene karşı;

Şimdi sana şunu da öneriyorum:

A lecture: "Myth from Ice Age to Mickey Mouse", State Uni. of New York...

İyi eğlenceler...(Ya da iyi dogmatik uykular sana...)
 

 Hamiş (Sabah uyandığında okunacak):

Bir "Double Bind"da (Çifte Bağlanma?) tutarlı kalmanın tek yolu tutarsızlık olsa gerek... O halde tutarsız kalalım!... (Bunun ne olduğunu anladığımız takdirde... / A supposer que nous l'avons compris)... Böylece belki -en azından eski- "Felsefecilerin Tutarsızlığının Tutarsızlığı"  mertebesinde ikâmet edebiliriz... Daha aşağı  -inconstant değil de inconscient- bir seviyede değil...

Şimdi -bugün- mesela ateizmdeki "tutarsızlık", Gazzalî'nin İslâmla Aklı uyuşturmaya girişen Mu'telize okulunda teşhis ettiği ve eleştirdiği dönemden biraz daha farklı bir boyutta: Gazzalî akılcılığa karşı kelâm'ı seçerken, Ateizm, bugün, (psikanalitik açıdan okunduğunda) Deizm'i, Tanrı  adını ve kelâmını  obsesyonel -ve tabii negatif- olarak her zikredişinde -çürütmek için bile olsa-) olumluyor/ sonuç olarak olumlamış oluyor...

Burada Riss ve Grundriss hakkında yazdıklarımıza ve bir pro-position olarak Anté-Setzung'un statüsüne yakından bakmak lazım: Açımlama ile açımlanabilirliğin öncelik / sonralık ilişkisindeki "double bind"a... Retro-spectif veya Rücksicht'ten ne anladığımıza: "Secondaire Elaboration en vue de Figurabilité" (Freud) ve Schématisme Transcendantale (Kant)... Veya "position"un "p"sinin küçük  mü büyük mü olduğuna...

Ne de olsa, Geçmiş, geleceği olana (olacak olana) lazımdır:
P: konumlanmanın genel kavramı,
p de verili bir anda konumlanmış olandır.
Alain Badiou gibi (Hegel'den sonra),
buradan yürü!...

Sabah olduğuna ve gün ışıdığına göre,
Gün / Tün eşit,
Alacakaranlıkta,
Baykuş susabilir...

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder