5.09.2016

Filistenizm Karşıtı Notlar


21 Not

1-İnsanlığın geçmişte görmüş ve gelecekte de göreceği en büyük tehdit: Ahmaklık / Eblehlik “Filistenizm”dir (günümüz Filistin halkıyla sadece isim benzerliği olan bu deyim  Farizyanizm –Farisîler- ile birlikte İncil’de sıkça eleştirel silah olarak kullanılır)


Alev Alatlı bu deyime “paçozlaşma” diye çok genel ve kavramı ifade etmeyen bir karşılık bulmuş.

2- Önce Arapça İştikak sanatı/ ilmine bir göz kırpalım: Nâs (Sûre: insanlar, beşer); Nass (apaçık, kesin hüküm);  înâs (gösterme); Nisyan (unutma; en-Nâsi: unutan);  Nîsa (kadın)?

Temalarımız az çok bunlar olacaktır… Ve bazı ateist argüman olmayan argümanlarla mücadele edeceğiz:

https://pbs.twimg.com/media/CdVWCnoW8AEba6X.jpg

@aklingozu: “Balık avı yasağı diye saçma/ sapan bir yasak mı olur, hele cezası tersine evrim.  Bu ne deli zırvasıdır? Kör müsün? » diyor, benim Filisten olmayan  şerhim ise aynen aşağıdaki gibi olacaktır :

3- Şabbat  (Takva) Günü, Beşeriyetin Doğa’dan teknik gaspı olan tüm faaliyet  Nadas'a yatırılmaz ise Evrimi tersine döner!

4- Filistinliler boşa sorar: "Peki Kaç Kere?" (Maide:101, "Allah onlardan geçmiştir");  Maide:103: Peki "Bahîre, Sâibe, Vasîle, Hâm"? Allah nelerden vaz geçmiştir tam olarak? Ve artık neleri isteme(me)ktedir?

https://pbs.twimg.com/media/ChJ89zIWMAAkm0Q.jpg

5- Hiçbir inanç şüphe olmadan inanç adına layık olamaz , zira o zaman düpedüz bilgi olur (Kierkegaard), ilmî bilgide ise (temelinde, başlangıcında olmakla birlikte) artık şüphe eksiktir…

6- @aklingozu’ne diyorlar ki: (Maide:101’deki “Ey inananlar, açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın.” Ayeti tartışılıyor) “Buradaki İslamcı savunma komik. Hac ayeti söylenince “her yıl mı?” diye sorma ek yük biner diyor. E sen niye varsın? Açıklamayacak mısın?”

Ben de diyorum ki, işte böyle, "Ölü Ruhlar" (Gogol)  misâli, canlı ruh gidince geriye (ihtiyaç duyulan) Kelâmcılar kalır: Şeriat Doktorları, Ruhunu kaybeden Ruhban Sınıfı: ve (ateist de olsan) Biat!

7- @aklingozu’ne diyorlar ki: “Duyan da peygamberin Allah'ın buyruklarını açıklamaya geldiğini sanır. Soru sorma yanlış cevap verirsem beni bırakırsınız desene…”

Bu arada Maide:101 şunu da ekliyor: “Eğer Kur’ân indirilirken [Sahabe kast ediliyor] onları sorarsanız, size açıklanır”. Ufak da olsa bir pazarlık payı var filisten ile (bunlar çoğunlukla Kureyşliler eşrafı) demek ki...

Ben de diyorum ki: Vahiy zaten Açımlama (Révélation, Offenbarung) demektir: Hem tarihsel, bağlamsal, beşeri (Nâs) hem de Açımlanabilirlik (Offenbarkeit) ufkunun (Sonsuz), Açımlanmış (Sonlu) olana indirgenmemesinden itibaren Filistenizm'i vurur;  kendi tarihsel bağlamına yerleşir.

8- @aklıngözü @yalnzbirisi’ne diyor ki: “Madem ate falan olmak istemiyorsun, bil ki bu din işinin her yeri elinde kalır, fazla ciddiye alma, folklorik yaşa gitsin işte.”

Ben de @yalnzbirisi’ni teselli ediyorum:

Nâs (İnsan)/ Beşer'in malûl olduğu Nisyan (Unutma) işte böyle bir şeydir: Unutulan Öz / İz yerine Folklor!

9- @aklingozu makûl bir şey diyor: “Hiçbir ayet, gününden, etraftan, Kitab-ı Mukaddes'ten, Putperestlikten bağımsız yorumlanamaz. Muhammed İp üstünde oynamıştır.”

Evet, basitçe "vahyin tarihselliği ve bağlamı" derken kastettiğim şeyin bir kısmı bu: Kuran'ın "aslı gökte, Levh-i Mahfuz"!

 

 https://pbs.twimg.com/media/Cdp-pwBW4AAuKTF.jpg

10- @aklingozu  bu alıntılardan, “Tüm kutsal kitaplar, kendisinin korunduğunu iddia eder. Bu bir totolojidir.” Hükmüne varıyor; ben ise,

Pavlus'un ( Korintliler) "ruhsal gerçekleri" konusunda hiçbirimiz yeterince idmanlı olmadığımızdan bu; bir yanıyla Tenakuz / diğer yanıyla da Totoloji görünür…

Oysa, Pavlus asla totoloji yapmaz: Eski Hükmü (Şeriatı) kaldırır (askıya alır); Ereğine vardırarak tamamına erdirir: Aufhebung…

11- Tin/ Tarih (Geist/ Geschichte) İlimlerinde yeterince idmanlı olmadan müsbet ilim ve akla (hatta bu gibi felsefelere) müracaat ateizmin aba altı sopasıdır.

12- Buna karşın, işte mükemmel ve donanımlı bir tefsir örneği:

(Nâs Sûresi’ne ilişkin olarak) "Kulağınıza bir fısıltı geliyor değil mi? Kelimelerin sonlarında 's'lerden bir fısıltı yankılanmaktadır. İşte Kur'ân böyledir. Yalnız kelimelerin anlamı değil, lafızları [lafzî] da ses tonlarıyle anlatmak istediği konuyu canlandırırlar. Konu, içeriğine uygun sesler veren kelimelerle anlatılır." (S. Ateş Tefsiri, VI.Cilt, s.3188).

    Heidegger de "Fontaine" (Çeşme) adlı şiiri de aynen böyle tefsir ediyordu: Zikr/ Lafz…

13- 1400 yıldan beri Batınî/ Zahirî, Lafzî/ Mealî yorum farklarıyla ulaşılmak istenen "Consensus" değil, Ruhban Sınıfı Vesâyeti'ni ilga: İlk İkrâ!

14- Muhammed de (Ahzâb:37) evlatlığı Zeyd'ın boşadığı karısı Zeyneb'i alarak, bizzât kendi bedeninde, Eski Hükmü kaldırır.

15-  @atayizateist 'in kara listesindeki 'bencil ve şehvetli' anlam değil, Kurucu Performatif Hukukî Edim'dir söz konusu…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

@atayizateist 'in kara listesi:

https://pbs.twimg.com/media/CoXoEjmWYAEL7mI.jpg

16- Abhâz’daki durum yukarıda açıkladığımız şekilde iken, Nebe:33’de sadece cennette eşlerin en genç, ergen haliyle diriltileceği; Talak:4’de ise boşanılan ergense eğer yeni bir evlilik hatta evden ayrılma için diğer kadınlarda (kısırlık dönemine girmiş olanlar da dâhil) olmak üzere 3 ay bekleme kuralı zikredilir. Bir hukuk maddesinde neden suça özendirme olsun ki?

17- Filistenizm –Stalincilik ve Türkcülük gibi- sağ sol dinlemez, ateizm de (eğer felsefi olarak Tanrı kanıtlamaları ile uğraşmıyorsa) onunla aynı epistemik düzlemi paylaşır.

18- Aslında Büyük Mesele şudur: Acaba biz bunları (bu yorumları)  Açımlanmış vahiyden itibaren mi biliyoruz; yoksa genel Açımlanabilirlik ufkundan itibaren mi Açımlanmışı anlıyoruz?

19- Şimdi de, kısaca, bütün Filistenizmleri zorunlu olarak besleyen Pagan haram (totem/ yasak) hükümlerinin dokunaklı Somut-Maddi Hafızası “Mnémotechique”lere gelirsek: (Maide’de yukarıda, madde 4’de zikredilen bir kaçı itibariyle)

 -Bâhire: 5 kere doğuran devenin son dişi yavrusunun Tanrı Adağı olduğunun hatırlanması için Kulağının Yarılması (yenilmesi mekruh Totem Hayvanı haline gelmesi).

-Sâibe: Bir musibetin kovulması için adanan Deve, musibet defolduktan sonra Dokunulmazlık kazanırdı.

-Vasîle: Yedinci Batın'ında dişi (erkek kardeşiyle ikiz olarak doğsa da) doğan koyun kesilmezdi; erkek koyun kardeş de dişisi  şerefine kesilmezdi.

-Hâm: Bir erkek deveden 10 döl alınırsa veya artık torunu da binek olarak kullanılmaya başlanırsa, artık bütün binek görevinden muafiyet kazanır: "Sırtını korudu!" derlerdi...

20- Belki Sâbilik, belki Yahudilik etkisiyle Arap kabilelerinde yerleşmiş, ama her halükarda Tanrı’nın hoşuna gitmeyi, onun hakkını ona yeniden sunmayı (kurban=feda etme=bırakma=dokunulmaz kılma) gözeten bu derin pratikler sahiden pek dokunaklıdır. Bunlar batıl inançlar olarak Kuran’da kaldırılır ve bu kavim kurban açlığını, feda etme pratiğini başka bir düzende gidermeye davet edilir: Yeni dinle pazarlık çetindir, gerçekten de Muhammed “İp üzerindedir”…

21- Son olarak da 21. Yüzyıldan bir Filistenizm örneği vermek gerekirse: Bunu Avrupa Birliği’ne üye olacak üyelerin önüne sunulan Avrupalı olmanın, onun “ruhuna” katılmanın bir yolu yordamı olarak görülen/ sunulan “Avrupa Birliği Müktesebatı”nı veya Kopenhag Kriterlerini, vb. zikretmek şimdilik yeterli olacaktır sanırım.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder