16.05.2024

Poste-Restante -Yasin Karaman -3 temmuz 2020

 Gönderen: yasin karaman 

 3 Temmuz 2020 Cuma 02:13

İlt: Khôra, Blog Yazılarınız, Kurban Kitabınız, Twitter Performansınız Vesaire

Sayın hocam, geçen yalnızca sanal-dijital bir tanışma anlamında Twitter'dan size bir soru sormuş ve çok kafa açıcı yanıtlar almıştım. "İstanbul Görüngübilim Çevresi" ile ilgili video-monolog-mırıldanmanızdan çok etkilendim (Nuh, kayıp dördüncü oğul, kartezyen ego-geminin engin ötekilikte yol alışı), ilgileneceğini düşündüğüm bazı arkadaşlarıma gönderdim, hiç yanılmamışım. Kurbansal Sunu kitabınızı yavaşça okuyorum-okuyabiliyorum -başka makalelerinizi ve çevirilerinizi de benim anca bu sıralar keşfettiğim "performanslarınızı" bilmeden okumuştum, onlardan da pek çok şey öğrenmiştim- yıllar önce yeniyetmeliğimde okumayı deneyip yarım bırakmıştım (2019'da DTCF'de Timaios ve Khôra üzerine bir doktora tezi sundum ama bunun yine de o emek-düşünce-yoğun kitabınızı bitirmeye yardımcı olup olmayacağından hâlâ emin değilim), blogunuzda (bloglarınızda) yazdıklarınızı okuyorum (Fransızca bilmediğim için Fransızca olanları Google translate'de İngilizceye çevirmeye çalışıp öyle anlamaya çalıştığım için beni affedin). Tüm bu gereksiz bilgilerden sonra size birkaç soru sormak istiyorum, umarım bu cüretkârlığımı bağışlarsınız:

1) Khôra Manastırı'nın adını şehrin dışında, kırsalda olmasından aldığı söylenip duruyor sıradan kamusal beyanlarda. Fakat Timaios'tan, diyelim pagan kültürden esinlenmiş olduğu sürekli vurgulanan Theodoros Methokides'in o manastırı Hz. Meryem'e ve elbette khôra'ya adayan bir manastıra dönüştürdüğü tezi hakkında ne düşünürsünüz?

2) Karaman-Konya ve Selçuklular'la ilgili yazılarınıza denk geldim. Selçuklular'ın Hazar imparatorluğu bakiyesi olduğuna dair (örneğin "Selçuk" isminin Salcık ve Musa (sudan gelen vs.) biçiminde yorumlanması) kimi "heretik" görüşler hakkında ne düşünürsünüz?

3) Hz. Fatma ve ekmageion ile ilgili kurduğum ilişkiyi sormuştunuz. Fatma'nın Eli için Hamse Eli de(yani Beş) dendiğini biliyorum. Ayrıca Pyhagorasçıların Afrodit'e beş sayısı verdiklerini de... Ayrıca sizin dört üzerine olan fikirlerinizi geçenki vesileyle biraz öğrendim, sağolun. Bu bağlantılar hakkında ve elbette (tezimde yazdığım) Symposium'daki göksel ve yersel Afrodit (Venüs) kısmı arasında kurduğum bağlantı sizce zorlama mı?

 (Galatyalılar'a Mektup'ta Aziz Pavlus'un Hacer ile Sara'yı karşılaştırdığı kısmı da birlikte ele almak kaydıyla... Ekmageion meselesini ise Menzilcilerin bir adeti üzerinden makale olarak yazmak istiyorum, bunu da geçerken not etmek istedim. Bununla ilgili söyleyebileceğiniz şeyler olursa çok memnun olurum. (Tezimde Popper'in Platon'un "geometri bilmeyen giremez" sözüne dair çok ilgimi çeken yorumu ve dairenin kareleştirilmesi ile ilgili öneri niteliğindeki çizimi (tezimde a. 124) hakkında ne düşünürsünüz, yani 2 ve 3'ün kareköklerinin toplamının pi sayısına en yakın değer olmasına ilişkin olgudan faydalanması hakkında?)

Aslında size danışmak, yazdıklarınızda örtülü geçen ifadelerin örtüsünü biraz aralamanızı, görünüşe getirmenizi dilediğim başka konular da var ama e-posta şimdiden tahammülfersa bir boyuta ulaştığından hem uzatmak hem de sizi daha fazla rahatsız etmek istemiyorum. Ekte tezimi göndermek istedim, şayet kimi kısımlarına göz atar ve fikrinizi-eleştirilerinizi belirtme lütfunda bulunursanız çok mutlu olurdum.

Vaktinizi aldığım için kusura bakmayın, kendinize iyi bakın, iyi çalışmalar.

Yasin Karaman

---
Hocam yeni açtım ve yenigördüm, özel mailimden zaman bulunca cevap vermeye çalışırım
Sevgiler
MB
---
Yasin, senin bu mailini şimdi pc'mi temizlerken yeniden 9ördüm. Yüreğim ağzıma 9eldi. Ben o tarihlerde cansız bir cesettim (mayıs 2020'de 20 9ün hastanede tecrit halinde kemik iliği oto-nakiller hayata yavaşca döndüm (koşup adak kurban kestim, hastanenin yakınındaki Cem evinde (Merdivenköy Mevlevihanesi idi 9ecen yüzyılda orası).
Mailine cevap vermeme,verememe nedenim buydu. Sorularından cevaplar fışkırıyor, benden daha uzman oldu9una kuşku yok bu konularda.
Şimdi ikinci kanserimin tedavisi de yola 9irdi diye 1 ayda fransızca bir roman yazdım, "İIn the eyes of Other"...
Her açıdan 9özümü yeni açtım. Emekli oldum; İstanbul'da yasıyorum. Bir ara buluşmak isterim. Ekim-Kasım 2019'da "9evheri Tarihi - Ahir Zamanlar" diye 15 9ünde roman yazmıştım. Senin bu mektubun umarım ona yeniden el atıp son haline 9etirmem için vesile olur, sen de katkınla romanımı okur belki keyif alırsın ilerde... Bunlar benim "marjda kalan" il9i alanlarımdı, akademik hayatıma 2016'dan sonra "Stollen -dérobé- Erudition" (érudition perdue) kitap tasarımımla 9irdi, yavaşça...


Mektubunu Selavy blo9 da yayınlamama izin ver.
M.B.

31 ocak 2019 -YL öğrencileriyle buluşma
(mumya 9ibi 9örünsem de zihinsel enerjim ve keyfim yerinde)
Şilan Kesler, Ece Tanışık; ben; Erden Tezbaşaran, ? foto: İskender Çelik


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder