16.05.2024

5 kasım - 17 kasım 2019: "9örseller" ve "roman", artı "kuramı"...

 

5 kasım 2019

À iIşiltan

Merhaba Işıltan,

Yıllar önce Tacettin'in bana öylesine -bahis sen siz olunca- söylediği bir cümle ("petites phrases" de Proust gibi) ile başlamak istiyorum:
"İşte bazı insanlar hayatlarmıza giriyor, ve sonra çıkıp öylesine gidebiliyorlar demek"...

Yazma sebebim kanserimin son halini anlatmak değil;
sen ile özdeşleştirdiğim şu Karatani referansı...

Bir dizi grafik çizerek tamamlamak üzerine olduğum "Ahir Zamanlar Tarihi" adlı eserimde sıra onun grafiklerine geldi: Dört bölmeli kare (sol üst kutuda sürekli değişen bir item: X.

Bu tarz grafiklere ulaşmam için önereceğin siteler vb. var mı?

Ayrıca o zamanlar petit ami olduğun çocuğun da band dessiné yaptığını söylemiştin. Kitabım için illüstratör de gerekiyor, ama önemli olan estetik olarak kitaba uyan bir düzeyde resmeden bir "karşılaşma" olmalı bu. Zira  yayınevleri ücret ödemede zorluk içindeler genelde.

Bu arada sen fiilen ne iş yapıyorsun?

Sevgiler
À isiltan, 8 kasım 2019
Bunlar da "paint" app. ile sıfırdan pc de yaptıklarımdan bazıları.
Çizgi kalitesi çok düşük gibi bej olanın, pikselle kalite artırılabilir mi , geç mi kaldım, baştan mı ayarlamalıydım?

YAZI eklentileri de estetik olmayabilir ama çok zorlandım. ilk kez
 kalemsiz resim çiziyorum. o açıdan büyük başarı da kitap kalitesi için yazılar abartılı mı?

Da Vinci Levhası

Canaa'nın düğünü
8 nov. 2019 13:27
Bunlar da "paint" app. ile sıfırdan pc de yaptıklarımdan bazıları.
Çizgi kalitesi çok düşük gibi bej olanın, pikselle kalite artırılabilir mi, geç mi kaldım, baştan mı ayarlamalıydım?

YAZI eklentileri de estetik olmayabilir ama çok zorlandım. ilk kez
 kalemsiz resim çiziyorum. o açıdan büyük başarı da; kitap kalitesi için yazılar abartılı mı?

***
17 Kasım 2019
Merhaba,
Geç cevap verdiğim için özür dilerim. Teknik kısımlar için Tuğrul'dan yardım aldım. O nedenle aksama oldu. 

Öncelikle neon renkler çok güzel. 

İkinci emaildeki çizimlerin estetik açıdan güzel olduğunu söyledi. Ancak teknik sıkıntılar var sanırım. Çizimlerden bej olanın pikselle kalitesinin artırılamayacağını söylüyor Tuğrul. Çözünürlüğün büyütülüp yeniden çizilmesi gerekiyormuş. Çizimlerdeki yazıların okunaklı olabilmesi açısından desenin içine daha iyi yerleştirilmesinin uygun olabileceğini söylüyor. Sizin yaptığınız çizimlerin bir grafiker yardımıyla düzenlenmesi daha iyi sonuç verebilir. 

Sevgiler
Işıl
**
Le 17 nov. 2019 à 13:12, M.B.a écrit :
Evet bilgiler benim düşüncelerimi teyid ediyor.
Ben de eskiden yapıp sakladığım bazı desenlerimi pc de renklendirip kullanma yoluna gideceğim sanırım.
Ya da kendi halımı fotoğraflayacağım:)
Nedense bu neon renkleri beni cezbediyor...
Ne düşünürsün?
 
Merhaba Hocam,

Sizden haber almak çok güzel. Ben hala Eskişehir'de yaşıyorum ve Anadolu Üniversite'sinde çalışıyorum. Her şeyden koptuğum bir dönem yaşadım-yaşıyorum. Kalp krizi nedeniyle aniden babamı kaybettim. Hala kendime gelebilmiş değilim. Sizin de hep iyi olduğunuza, iyileşeceğinize inandım. Aksini düşünmek benim için imkansız.  

Biraz geç cevap vermek zorunda kaldım. Web sitesi ile ilgili grafiker arkadaşlara danıştım. Telif hakkı sorunu nedeniyle özgün bir kitapta kullanılacak hiç bir grafiksel öğenin ya da illüstrasyonun herhangi bir web sitesinden alınmaması gerektiğini söylediler. Telifi olmayan siteler de  sorun çıkarabiliyormuş (gizli telif vs. gibi nedenlerden). Bir kitapta yer alacak tüm öğelerin bir illüstratöre çizdirilmesinin uygun olacağını söylediler.

Tuğrul bir animatör. Eminim size yardım etmeyi çok isterdi ancak illüstrasyon başka bir alan. Çok sağlıklı olacağını zannetmiyorum. Aynı arkadaşlara tanıdıkları iyi bir illüstratör olup olmadığını sordum. İllüstrasyonda en önemli şeyin iletişim olduğunu, o nedenle yazarın ve illüstratörün aynı şehirde bulunması gerektiğini söylediler. Benim tanıdıklarım ise Eskişehir'de yaşıyor. Özellikle yayın evi belli olan kitap çalışmaları için yayın evinden destek alınabileceğini söylediler. Her yayın evi en azından bir grafiker çalıştırıyormuş. Yardımcı olabileciğim başka her hangi bir şey olursa lütfen bana haber verin.


Kitabınızı okumayı sabırsızlıkla bekliyorum..

Sevgiler
Işıltan
"Yezidi", "Altın Varak", "Yinyan-2" desenlerimi de 9öndermiştim, ama kayıplar...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder