21.08.2020

Fenâ Fillâh

 

Fenâ Fillâh[1]

 (Da'vât ül Kutûb)


Sâd, Nûn, Kâf

Zûl-Karneyn!

Malâkat’tan Zizoma adlı büyücüye göründüm

“Hurûfât’tan Sâd Nûn Kâf dağlarına çıkacaksın” dedi

“Sonra Sınai’de dur” (Sanaam)

Colloquium Internum’da Alter Ego’mla görüşecektim[2]

 

Sonra bana Zâl, İsfendiyâr ve Rüstem adında üç kardeş verildi

Dağda bir Tûba ağacına gerildim:

Gideceğim şehri “Eğer Hızr’sam” üç kere söylemem istendi

İlm-ı yakîn’e göre, Ayn-ı yakîn’e göre, Ayân-ı Sabite’ye göre…

Berzâh’ta bekletildim

 

Üçüncü gün kefenim getirildi

Simurg benden üç kere kendimi doğurmamı,

Sonra yine ölmemi istedi

Sâd, Nûn, Kâf

Her üç harfi de doğduğum şey, doğurduğum şey ve

kendimi doğuracağım şey olarak tekrar etmem istendi

 

Ol vâkit kefen zümrüt lâl oldu aldı beni giydi.



[1] Noce Alchimique

[2] “Muhakkak ki tek denilen Zât çiftin içine girdi”, İbn Arabî

(Yani tek olan mutlak Zât esmasıyla tecelli edince ikilik şeklinde belirdi –Mütercim), Füsus-ül Hikem, M.E.B., s. 170.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder