27.03.2016

TERRAIN VAGUE ou VAGA


TERRAIN VAGUE ou VAGA

(voir le film “Terrain Vage”

 

Istanbul est en voie de réconstruction comme n’importe quelle métropole ou en tant que, dans sa singularité universalisée ou universalisante, comme une eucuménopolice…

Film commence (au fond, une seule image immobile, une photo-gramme ou graphie, cette fois en grille, ou les derrières d’une grille) comme le plus souvent dans ma filmographie, en crépuscule, sur la vue en pénombre d’un immense baîllement de Terre: une nuit abyssale d’où s’échappe l’haléine encore humide et tiède des entrailles de l’élément Terre. La chûte en haut des signes prémonitoire du Printemps (c’est ce qu’on apelle “Cemre” ou “chûte de cemre”, dans la crédulité islamo-chamanique): les petits ballons d’Air se lèvent à travers comme un rideau qui s’ouvre.

La scène (unique dans le film, presqu’immobile, la même chaque fois, répétitive, même et changeante, lassante, véridiquement vraie, la seule, destinale, s’imposant en se découpant de son environnement -de ses aléantours, de ses périféries et de ses périfériques, comme on dit, au sens propre du terme- pourtant encore visible) s’illumine avec la lumière du Jour.

On regard en passant chaque Jour la même Chose (Le Grand Objet Extérieur = X), la chose chosale: la Terre renversée, les entrailles retournées, l’élément Terre imbibé de l’Air et de l’Eau: humide et sec, inhalation, le roc, presque du Vivant, chose morte: irradiante.

Chaque Jour, en passant… En passant pour se faire irradier (le Moi=X), pour se faire imbiber de proton pour les raisons théraupeutiques, chaque Jour un peu plus, en dosage douce, s’avancer insidieusement, jusqu’à peut-être l’insuniation d’incinération, s’arrêter devant le Grand Rien qu’est la Terre fraîche: devant Soi.

Car la Terre ou le Terrain Vague, ce Vaga, qui semble se-faire-Jour-devant, est aussi, et avant Tout, en Soi, dans les fins fond d’un Soi (donc un pur Pour-Soi), avant d’être alinée en-Terre-en-face, avant d’être un Grand Objet tout Extérieur, le Jour, l’illumination, l’irradiation, le Printemps, ce printemps-ci, 2016.

Les dernières scènes (les uniques) en font la preuve ou l’Eclat (de couleur et de lumière), jusqu’à en être figées en dernière carré ou grille, en noir et blanc. Donc en l’Idée vague, vaga.

1.02.2016

21. yüzyılda ölüm


Geçen cumartesi (30 ocak 2016) ikinci (?) küçük bir operasyon daha geçirdim (sağ koltuk altından 12 mm kitle almak için gene total anestezi!)...

 

Tedavi (vücud) algoritmamın son halkası: buradan gelecek patoloji sonucuna göre radyoterapi alanı genişliği belirlenecek (amaç minimum risk umudunu yakalamak). Evet, "umud"un yeni adı "olasılık hesabı", küçük ihtimallerin hesaba katılıp -operatif- değerlendirilmesi...(Tıbbı da bilimsel diğer etkinlikler gibi "a-moral", kapitalist, ticari rekabet ve pazarlık zemini içinde yaşantılıyoruz / deneyimliyoruz: Ölmek bazen çok ucuz bazen de çok pahalı, ama pazarlık payı var).

 

İçimdeki küçük "atom bombası"... (Keşke bu mecaz, radyasyonla yüklenme gerçeğime değil de, bir şarkının tam ortasında insanın "patlaması"na gönderme yapıyor olsaydı...)

 

Güzel şeyler: En son doğan, 1.5 yaşında (yeğenimin oğlu) Salih Mert'in salondaki rumba dansı... Bir bebekte ne de çok enerji var. Ve o çapkın bakışlar... (Annesi, yeğenim onda bir "semazen" görüyor. Bir "polimorfik libido" gördüğüm -bilimsel olarak-; ama o bakışların bilimsel izahı yok. "Olumlanma" güdüsü değil de, stratejileri diyelim...

 

Humus kentinin son görüntüleri ile de ölmek var (21inci yüzyılda ölüm): Gördüğüm boş, insansızlaştırılmış kent, delik deşik evler, bodrumlarda unutulan insanlar, (Sur, Cizre) ambulans krizi... İthal edilen ölüm / İhraç malı Ölüm. (Venedik ve Rio'da anlamsızlaşan karnavallar, maske yasağı, canlı bomba beklentileri... Göz göre göre...). Çanlar...

 

Bu nasıl bir "He war" (J.Joyce), bu nasıl "şirk koşma bana" diyen bizatihi kendisi "müşrik" koca cinayetleri!

 

Anladık, ve biliyoruz zaten ki, Ortadoğu'da bu, bu söz-ve-zemin vardı, ve bu günahın kendi derin ikiziydi (her yerdeki günah'ın)

 

Ama eğer biri bu "masum-günah enerjisini" kullanıp yönlendiriyorsa (başka neyi yönlendirebildi insanoğlu? Ya Allah?)...

 

Sonra Hindistan'daki "milli hindular"a bakıyorum, nasıl da çıkıp "zamansız-eski camii"lerin tepesine, yok etmek istercesine "başka şeyi", nasıl da yıkıyorlar...

 

Ve henüz zamanı gelmemiş başka savaşlara gebe bir biyolojik varlığın evrimini görüyorum.

 

"Doğal diyalektik" bu kadar mı acımasız?

 

Hegel'deki gibi "doğadaki diyalektik" değil, Kant'ın manasında,

"doğal", yani "zihindeki normal / doğal eğilim" anlamındaki, düşüncesiz diyalektik.

 

(Düşünceli olanına "Acem oyunu", strateji, taktik, olmadı Go oyunu diyorlar!)

 

İran'ın eski Vatikan elçisi (yaklaşık olarak şunu ifşa etti: "İran'ın varlığı, Hıristiyanlığın Ortadoğu'daki varlığı için güvencedir" (Sadece Hıristiyanların değil bence, bütün (!) "geçişlilik" (transversality) için İran / Acem oyunu şart.

 

Sonra "Güney Kore"ye bakıyorum: Tarih'in Amerika Birleşik Devletleri adına sona erdirildiği Airarang dağı köylülerine... (Kuzey Kore ile sadece "başkanlık rejimi" üzerinden yakınlaşabiliyoruz (muhteviyatı / lahanası, bol proteinli soya fasulyesi aynı olmalı Güney'le): Nasıl ki onlar farce, biz de kopya-farce: Diyalektiğin "lanetli payı"...

 

Sonra İsveç neo-nazilerinin tren garındaki temizlik harekatlarına,

 

Yahudi, Hristiyan mezar tahripkârlarına (Medeni Avrupa'da), mezarsız Saudi Vahabilere,

 

Danimarka meclisindeki "no comment" oylama sahnesine (ailevi nedenlerle göçmen kabul edilmesinin zorlaştırılması yasa tasarısının oylanmasında meclisi terk eden mebuslara),

 

bakıp duruyorum.

 

"O ses Türkiye" yarışmasına da bakıyorum: bir aday "semazen" (Bülbül Kasidesi) diğeri "dansöz Asena"yı (Tarkan bestesi) çıkarttı, halk (monitördeki halk) daha hızlı çıktı! Ney sıkıcı, akord zor, "çalsın sazlar" diyecek saz bile göremedim. Apse.

 

Biz, yanlış yapmamak için ampirik (hamasi nutuk, spekülatif söylem karşıtı?) takılırken, kaç nesil neyle, zehir macunu ile beslendi:

 

Obezite ile Anoreksi atbaşı gider (gitmesi mantıksal zorunluluk), ama "anoreksi" moda ve dokunulmaz şu an,

 

Hayalet el dolaşıyor: Manigance…

 

22.01.2016

LE 10 OCTOBRE


Messieurs, Dames,

Je proteste vivement le discours (propos aveugles, approximatifs, haineux, sommaires, etc.) de soi-disant "psychanaliste" de M. Talat Parman. Ses propos -supposés affectés comme tout le monde par la violence suicidaire de grand ampleur d'Ankara), au moins en apparrence- n'engagent bien-sûr que lui même (et non pas nous les autres sunnits ou etc. Et je suis de cet etc.) On peut écrire n'importe quoi avec ce genre d'émotions. Et sans issue.

Y comrpris le miens.

 

Mais.

Oui, j’ai une suspicion et une grande (grave) réserve. C’est suspect.  Il est suspicieux.

Il n'averti non pas nous (hélas! -à moins que nous soyons des bêtes peu travaillés pour y souscrire) mais les gouvernements (comme si les gouverneurs sont des entités independants et de leurs peuples et de la logique de la partage-du-monde, mondialatinisation, etc.). Montres-moi un! Montrez à loisir N.U.

 

Le bilan de –“plus de 5 siècles”- (écrit, M.Talat) , pour bon comptable et analyste, est hativement  fait: Donc il avertit (en droit, il a le droit en fait) les gouvernements -si c'est possible, les "grandes puissances" (avertir a un (son) autre nom: avec peu de grande connaissance de l'histoire: appeller en aide, forcement renforcé en force -douce en démocratie- par la "police internationale" soit cathololique sois protestante du monde. Vas-y Talat.

 

 Mais de quel Monde celui -ci? Sud Koréan peut-être l’incestieux Stockholmais, pauvre avocat Strassbourgeois, évéque Haitien, massacré houtu, toutsi, divorcé et remarié catholique, gay, etc.)

 

Et nous? qui sommes nous? Talat?

Et qui es-tu? Sauf tes grisailles… permisieuses…

 

Tu vas nous dire en (bon) analyste! Et sans jouer de la tragique de l'actualité... De la logique du suicidaire, volontariste, disaient-ils, en autre temps. Si ta tâche de psychanaliste n’a pas de données avouées (police réquiert de la politesse, quand même), sous tes mains, trouves-les dans cet affaire pour ta bonne science! Contribues au moins, au lieu de jouer les “jeunes turques” estudiantines! Décalque-toi!

 

En Résumé:

(Selon ses propos)

 Il haït la "co-existence" (il haït l'islam, son tiers exclut apriorique, théorique, opératoire, et ça marche, ça lui rapporte peut-être de la monnais –Euro-), il promulgue autre religion -sans nommer- (connaît-il l'entité Alévite? et ses fictions: c'est de la "littératurque" peu connue en somme). Travailles! Connaîs la (ta) Croix, biffée.

 

Il est massivement de droit (ou de gauche indifféremment: ses propos , comme l'ingorance pas apprise mais acquise, c'est (de) là preuve): Et ces catégories ne sont pré-existantes que pour ces types-là (partout dans le monde grâce à la France de la classe moyenne, monnaiyeure, moyennante). Ils sont bien ainsi. Sûres, assurés, garantis, par les opinâtres gouvernementaux (Sarkozy et autres basseses mondiales, filliales, les reines de Monaco, même belges, quebequois, des SUİSSES DE BASSESES, pauvre AFRİQUE! en cortège bestiale: MUSELMANS DES CHAMPS, NOVELLES IMPRESSIONS D’AFRİQUES, HALTE!).

 

 Opinion reste opinion. Et non-savoir vaut ne pas savoir. Voir Lacan&compagnie. Recycles-toi!

 

Et cela n'empêche jamais ne pas avoir des opinions -pré-jugés-. Mais la haine n'a jamais été une remède de l'analyse! Arrêtes l’analyse, interromptes toi-même! Terminal requise! Evoque et évacue l’évéque! Ta infamie, ta femmei , ta famlette. Tes horreurs d’Europe de Toujours.

 

En bref,

le 9 octobre (2015), La Russsie est entrée en Syrie (par l’assaut aérien), et Ankara est maintenant (après le jour de 10-10-2015) hors-jeu avec 2.5 million de réfugiés dont pas Un n'est malade de Talat.

 

Aides en espèce de monnais, pas de puissance ridicule (police de nouveau cru, Europe!). Porte ta Croix avant (devant) celle des autres! Hola Merkel! Machiniste!

 

Et les ex- ou nouveaux communistes, haltes! Ne vous cachez pas derrrier Tcar! Peuple est à mourir, et c’est irrémédiablement démontré en innocence coupable à Ankara et en ailleurs.

 

 

P.S. : Jamais vous n’aurez des enquetteurs neutres –et étrangers-, mais l’historiens, peut-être. Je ne signe pas le texte produit  ou seulement feint / signé par Buttler and Compagnie.

Pour/ Par cause:

Ce qui m’irrite de l’arrogance insolante, ceci: “the Ankara massacre must be investigated by independent commissions, preferably under the aegis of the United Nations.”)  

Donc c’est Sarkozy qui n’est pas sunnit qui est votre présdigitateur, diligant. Par exemple: Vas à tes nouveaux colonies! Filles de colonels! Rêvez moins des policiers (romance)! Et travailles plus.” Cf. Novel bible.

Signale:

Si vous pensez que signer des appétitions sont bon et suffisant pour la “tranquilité de la conscience” (poverta suisse d/félicitas) Signez et gagnez une autre vie, prévue pour vous. Bon appétit! Cochonneries (au sens d’A. Artaud).

Salut. (j’espère)

Au nom de ROUSSEAU (j.j.)

 

 

Ot Hello!


 Lütfen! Bize de koca lazım

Heyhat Muhteşemdir ikililer,  Gatsby

 Senin de zamanın geçti

Othello lobilerinde kapalı kızız biz

(Othello:  mücbir sebep, zenciyiz ya biz)

 

Nevriye Döndü, sokaktan bacım:

Hepimiz imam hatipli ve ballı kızlarız,

Ne dinimi sen sor ne de imanımı ben söyleyeyim.

Babalarımız Şeyhe, gün gelir Führer’e  veya Çoban’a  tapar,

Anamız da muskacı hocayla yatar…

Lütfen Kuvva-ı  Milliyeci erkekler bize sulanmasın!...

 

Çünkü, çünkü:

Bizler namuslu orospularız!

Tarihimizi reddetmeden Yezidî’ye veririz.

 

Yerim seni, kuzu postundaki kurt

 İsmet Özel.

27.08.2015

ŞİİRİN DELİSİ


tevellüd nedir?

şiirindelisi: 1985

şiirindelisi: in misin cin misin?

değilim, insan-ûl mahlukattanım ya sen?

şiirindelisi: ben hayvanım düşünen cinsinden

Aristo’nun yalancısısın demek…

 

senin açılımın ne?

şiirindelisi: yok

şiirindelisi:  gerçek hayata zuhur etmiş haliyim

ibn Sina ve Rüşd’ü de geçtin demek…

 

Haricilerden misin?

şiirindelisi: yok

Çorlulu Medresesi’nde mi usta oldun?

hangi tedrisattansın?

rahlen nedir?

kıblen kimdir?

şiirindelisi: hepsinin cevabı beynim!

 

melekelerin kaç adettir? Sağda mı solda mıdır?

şiirindelisi: bilmem şu an gördün mü senin solunda

ilahlarını say bana

şiirindelisi: sen de sorularıma cevap ver ama

 

halifen kimdir?

süfyan mektebinden misin?

firavunu gördün mü?

şer'i hükmün nedir?

Gazzali'yi över misin döver misin?

şiirindelisi: firavunu (censored)

şiirindelisi:  Gazzali’yi de çölde bıraktım

kutup ayısına iş bırakmamışsın sen de be evladım!...

 

şiirindelisi: çabuk karar ver ve hemen eyleme geçme!

 

varoş varoş gezer misin mendil işine girer misin?

kolonya döker misin?

şiirindelisi: elim (censored) beynim (censored) gezerim, kolonya yerine esrar çekerim

Hallaç-ı gördün mü hiç rüyanda?

akl-i selime vardın mı bu dünyada?

eşşeğini nice bağlarsın Niğde’de?

 

Uzunköprü’yü geçtin mi? musalla taşına haced giderdin mi?

Vardar obasına hiç indin mi?

uzun uzun hiç load ettin mi?

şiirindelisi: Selim’i indirdim tepeden Vardar ovasına, bir baktım ki girmişim o tatlı (censored)

şiirindelisi:  geçmişim uzun köprüyü, inletmişim yine

 

Yavuz’u dize getirdin mi Bedrettin’i öldürttün mü?

çıbanınla bin yaşa Zigetvar katili Yusuf pasha!

kele merhem getirttin mi dul karıyı doyundun mu?

çeri'nin harçlığını kese kese verdin mi?

 

(Yavuz’u dize getirdin mi Bedrettin’i öldürttün mü?

çıbanınla bin yaşa Zigetvar katili Yusuf pasha!

kele merhem getirttin mi dul karıyı doyundun mu?

çeri'nin harçlığını kese kese verdin mi?)

 

sen hiç câr-u yekten deveye bindin mi?

üçleri gördün mü / yedilere selam verdin mi?

şiirindelisi: 3 kere ben ona 7 kere o bana

kına kına çiçeği yedün mü?

çeşmeden dolaşıp kuyuya indin mü?

şiirindelisi: çaydan geçtim çiçeği düşürdüm

şiirindelisi: ama kınalı (censored) çok güzel girdim

 

aşağu Hemşinli misin yukaru tükürsem bıyıklı Levend misün?

şiirindelisi: yok ben ortaçağdan Hayrullah

hiç mi rahle görüp destur deyü oturmadın tedrisata?

rahmetli anan Nigâr kalfa seni marangozdan mı peydahladı?

cümle arûzumda ne işin var be deyyus!

şol Kızılırmak’ta boğula!

Hemşin’e gömüle

Nigâr'in hatrına…

 

ötme bülbülüm ötme / yükseklerde gezme...

vak'ıa -ı hayırlardandır..

dengbej asıla!

26.08.2015

Her İnsan Ayettir


İbrahim Ali’ye Ali Ömer’e sorsun beni bakalım

dürüst değilim ben ya…

Yörük Zaza’ya Zaza sünnetsize sorsun beni

nasıl bilirdiniz diye?

ama hiçbiri cenazemde olmayacak…

ve şimdi sen çok fazla şey biliyorsun,

seni de yok etmem gerekecek

fakat sen kendi kendini de imha edebilirsin.

 

 

bir gün Zaza’yı misyonerler kapmıştı

İncil verdiler eline

ben ezbere bilirdim zaten

Tevrat’tan Sodom’u okudu bir akşam evde bana

LUT KAVMİNİ

özellikle bana

o ilk okul mezunu çocuk

ezbere bildiğim şeyler

o gece hıçkırıklarla dinledim ayetini

işte Zaza buydu

 

Ve onu gönderdim…

 

yok edilen kavim

dehşet

bilmemen dehşet verici gerçekten dostum

bilmek ayrı onu ruhunda bilmek farklı

benle konuşan kendine zor gelir, sana kolaylıklar dilerim

roman yazdım sana

anladın umarım

hepsi dürüst ve gerçek

ve hepsini kaybettim /

kaydettim aralarda…

 

son bir şey daha soracağım

peki Lut kavminin başına gelenleri biliyorsun,

fakat halen nasıl böyle bir şeye girişebiliyor insan

bu nasıl oluyor?

 

peki Zaza bana niye bu ayeti okudu?

ve onu neden gönderdim?

ben şarkı amaçlı okumuyorum Kuranı…

tamam inançlı birisisin,

eyvallah

 

"onu gönderdim" kelimesi ayettir

ben ayetim

o benim amelim

o benim ayetim

ben ayetim

 

bu gecelik bu kadar karapapak!

sen ayetsin tamam da şeytanın elinde oyuncak olmuşsun!

şeytansız bir tanrı fikri anlamsız

Tanrı’nın şeytana ihtiyacı yok

İblis ten başka şeytan var mıydı?

kovulana kadar…

 

alevinin tekinden bugün ağır tahrik aldım

 

her insan ayettir

okuyana…

 

mutlu musun hayatından?

mutlu ayet diye bir şey olmaz

müjde olur

 

peki memnun musun yaşantından?

benim lügatimde olanlar yazdıklarımdır

bu ayet bu kadardır.

 

ayet olan senin fiiliyatın değildir

onlar amelindir

amelim ayettir

değildir

ameldir.

20.08.2015

TARÎK’İN TAKASI


(AMENTÜ GEMİSİ)

GEMİCİ, GEMİ İNŞAA EDER

DENİZCİ, GEMİ KULLANIR, SEFERE ÇIKAR

SEN GİT FADİME’NE O TAKA SANA YETER DE ARTAR

SEN BANA YETMEZSİN…

 

SEN HİÇ AMENTÜ GEMİSİNE BİNDİN Mİ GEMİCİ?

NİCE VARLIK BİNDİ O GEMİYE, TELEF OLDU

YAZARLAR MUSALLA TAŞINA, BULUNSA NAAŞI              

“AMENTÜ GEMİSİNDE BOGİLDİ” DİYE…

 

ELİNDEN SANCAK MI İSKELE Mİ GELÜR DAYU?

BENUM TAKA SAĞLAM İDUR

TAKAMI FAZLA TAKA TUKALAMA

TARÎK’İM İLE FAZLA OYNAMA…

 

TIRNOVA VE ŞUMNU’DUR ASLIM

DENİZ YOKTUR ORALARDA…

DENİZ BURGAZ’DA VARNA’DADIR

ANNE ÇAMAŞIR KOKUSU VARSA NAAŞINDA

O BENİMDİR ANCAK ŞAFAĞA KADAR

İŞTE O BENİM MİLLETİMİN DİREĞİDİR BENİ ŞAHA KALDIRACAK…

 

ÂŞIK OLURDUM ONA SONSUZA KADAR

EĞER KAYIKLA ALMANYA’YA GİDECEM DİYE TUTTURMASAYDI

“EE GİDİVER ALMANYA’NA, BENİ TERK ET O ZAMAN” DEDİM AĞLAYARAK

BOK MU VAR ŞU ALMANYA’DA

BENİM HARİKA BİR VATANIM VAR, KALSAN YA!

 

DÜŞÜN NASIL SEVDİM O SORİYALIYI…

BEN DE VALİZİNİ BALKONDAN ATIVERDİM

(bana takasını veren adamın Cennette yeri hazırdır

İşte Soriyeli Tarîk de cennete, senin takanda

Ege denizinin dibini boylayarak gidecek)

 

 İŞSİZ KALSAM YA DA TARÎK GİBİ SORİYAMDAN GÖÇMEK ZORUNDA KALSAM

YA HAMAMCI YA DA BERBER OLURDUM

SORİYA’NIN NÛN HAMAMLARI MEŞHURDUR

MASAJI PEK SEVMEM DE İYİ TAKA YIKARIM

SANIRIM BEN SUDA VAFTİZ EDİLDİM 20 YAŞINDA

VE ŞAİR OLDUM!

 

BİR KADIN YIKAMIŞTI BENİ KUYU SUYUYLA, ÜÇLER MECLİSİ ÖNÜNDE

RAHMETLE ANALIM ÖLDÜYSE: ADI SİTARE

BEN SANA FAZLAYIM, SEN GİT FADİME’NE

BU SOĞUK SU ONUN RUHUNU ŞAD ETSİN

(âmin)

 

ADI SİTARE, AĞAOĞLU

VEKİL KIZI

ÖYLE UYDURUK AĞAOĞULLARINDAN DEĞİL BUNLAR…

 

TARÎK’İN TAKALARINI AÇTIM

TUKALARINA SU YUMDUM

EGE DENİZİNİN DİBİNDEN

HEM ACITTIM HEM ZEVK VERDİM

İKİ BAYRAK DİREĞİYLE TAKALAR HAVADA

VAFTİZDE KENDİNDEN GEÇMİŞ (“YAPMA ABİ”)

 

HAS DİLİM MERMİ GİBİDİR SAPLANIR

HANGİ VARLIK BUNA DAYANIR?

AMA ÇOK ACI BAKTI SURATIMA ERTESİ GÜN

MAHŞERDE “GÜNAHINA MI GİRDİM ŞAİRİN?”

GÖZLERİMİN İÇİNE ŞAİR GİBİ DİMDİK BAKTI

EGE DENİZİNİN DİBİNDEN…

 

İşte bugün GÜNLERDEN ŞEVVAL AYI

senin adın nedir?

SEMİH İDİR

İDRİS İDİR

O ZAMAN ŞEVVAL İDİR!

 

Buhuristan


400 yılda bir olur bu olay

yıldızlar dizilince sıra sıra

çamaşır mı yıkıyorlar sandın

 

çamurlara büründüm gezdim sokaklarda 15 gün çıplak

ay karanlık gece yoğundu dualara büründüm

bir çay tarlasında buldum kendimi

bir derenin bağrına yattım uyudum

 

akıyor bu tütsü bu konsol son durağım

sonra sadece bataklık ve gece

bu son geceyi sana armağan ediyorum…

 

(yazlık sinemaları kapattım sarı ışıkları söndürttüm

eski laleler söyledim sana)

 

Buhuristan olacak bu son şiirimin adı…

 

yık  köprüleri

zaten geçen yok

ağlamak kirpiklerin ameli

 

17.08.2015

MECUSÎ TAKVA


 İran’ın Yazd kentinde bir Yezidi kızına kaptırdım gönlümü,

 saçları örülü.

Asithane’de doldurdum çilemi,

gidip Ganj'da yıkanasım var.

Hindistan’ın büyük Babür İmparator ailesindenim,

aslen İran Zerdüşt’üyüm, Türküm.

Mecusi bir kız bulup soyumuzu devam ettirmek isterim.

 

Ama önce hayır hassenata vermelisin kendini buzağı yağı avcısı Hassena,

sonra da buzağı yağı ile ateşte recm edilmelisin.

Himalayalar’daki lamanın karnının yağını süreceğim karnına Hassena,

Necm ile busende recm olacağız.

 

Oralarda Mecusi kızı var mı? Yezidi kızı var mi? Kıldani kızı var mı?

Sorani kızı var mıdır?

Olmadı, sorana bir Zaza el Gundi var mı?

Karapapak oğlanı, olmadı, Terekeme var mı?

Başi-Bazı yapacağız sarı Oğuz’dan Ateşgâhımızda…

 

Oğuz sarı oğuz var mı, ama Yörük olacak

Yağız kara yağız var mı? Benim olacak

Karapapak var mı? Terekeme var mı?

 

17.08.2015

9.08.2015

HAZARA'NIN TÜRKÜSÜ


-“30 000 göçmen geldi komtanım: kesek mi alak mi?”

-“neremize sokacaz leyn onları?”

-“trene bindir az dolaştır. Estambul’dan habar bekle”

soykırım gerçektir sen sanal

6-7 eylül gecesini yaşadım ben

buban Sivas’tan Estambul’a gelip kapıcı olmadan önce…

 

“... aynı karanlık da örtse üstümüzü,

herkes kendi gecesinden seyrediyor

bir başka gökyüzünü... "

 

bir güzel vardı Ağrı dağı ardında…

 

(yararsız otların tohumu çok olurmuş)

 

pembe elbisesiyle dolaşırdı Erivan sarayında

Van’a inerdi gümüş balıklarla sohbet ederdi

ahlat ağacı altında uzanır ah ederdi

elbisesini kaftanını çıkarır mürebbiyesine gördüğü riyaları anlatırdı

rüya mi riya mı?

hep beyaz efendi atıyla subaşına gelirdi o uyurken gölgede mi bilinmez

Kaf dağının ardından aniden belirirdi öğle uykusunda

bir rüzgâr gibi etekleri açılır, sular ayaklarını derede yıkardı

Hazara dillerinde sayıklardı

acep bu benim efendim mi diye

3 ay sürdü bu rüyalar

 

15 yaşına varınca bubası sarayda bir davet düzenledi

Rum tekfuru, Ermeni beyi, Türk boylarından temsilciler geldi saraya

o zamanlar Naz adında hafif meşrep bir Soriyalı dansöz vardı, o da ücretle çağrıldı

Naz her zamanki marifetlerini gösterip tekfurun koynuna girdi

Kürd beyi dengbejleri çağırdı

 

Naz’ı kovdu saraydan

dengbejler sazı aldı eline

dengbej Süleyman’dan beri bütün ayetleri okudu yorumladı

kral ağlamaya başladı

sarayda matem yemeği yendi, ışıklar söndürüldü

kale duvarında gece alametler belirdi

kralın tertemiz sıvattığı duvarlarda bir el geziyordu

bir gölge dolaşıyordu Danyal’ın bahçasında

dans şarap fuhuş ve ayetler bitmiş, gece çökmüştü

Hazara balkona çıktı etraf sessizdi

Dicle’nin doğduğu yerdeyim dedi, bana tufan bir şey yapmaz, gene deremde yıkanır uyurum, bakir kalacam dedi

 

derken bir sincap giriverdi odasına kız fark etmeden

kız da yorgun yatağına uzandı

sincap cevizleri kırdı yedi

sincap arsızlıklarını yaptı çıktı

sonra bir sansar ziyaret etti zavallı Hazara’nın odasını

yorgandaki pamukları yedi o da gitti

sonra bir Habeş zürafası geldi odaya balkondan başını uzattı, yorganın kalanını yedi

Hazara sabaha uyandığında ne giyeceğini düşünüyordu

odasında zambaklar açmış maymunlar muz yiyerek dans ediyordu

 

derken yabancı bir dinin imamı bir sabah selası okudu

kız doğru dürüst Arapça bilmiyordu, Türk kızıydı sadece şan şöhret savaşa değer verirdi

çağırın bu Arabı, niye çığırır sabah sabah dedi

imamı getirdiler önüne diz çöktürdüler

söyle dedi imama sen in misin cin mi müneccim mi?

imam haşa dedi

rüyamı yorumla dedi Hazara imama

rüyamda 6 başlı yılan gördüm, ailemin tüm fertlerini soktu dedi

imam önce düşündü; bu zındığa ne cevap vermeli diye

imam “ben de sana kendi rüyamı anlatayım. neden sabah sabah böyle çığırdığımı anlarsın” dedi

“çığırdım, çünkü ayni yılan dün gece bana da göründü”

Hazara mürebbiyeleri çıkardı odadan

 imama rahat ol anlat dedi

lakin imam Hazarca bilmiyordu, rüyasını tatbiki olarak anlatmak istedi

kız da izin verdi

kız durumun farkına varınca şöyle dedi: sabah sabah neden bu kadar anırdığını şimdi daha iyi anlayabiliyorum

imam da utandı gitti

Hazara hamamda yıkandı, ve gündüz giyeceği elbiseyi hesapladı

 

3 terzi geldi odaya

ten terzisi

tin terzisi

kan terzisi

3 şeytan idiler bunlar

doktor siyasetçi fettan

fettanla doktor kapıştı

siyasetçi hukukçu oldu başaramadı

 

Arap şeyhi de kervanıyla yetişti son anda

bir tek Kürd beyi ve oğulları davetli değildi

Naz hepsinin gönlünü hoşbeş etmiş ve parasını alıp gitmişti

Kürd beyi saraya yaklaştı haberci gönderdi

 

 3 kürd aşireti o gün Bozok boyuna katildi

dinleri değişmedi

Türklerin de dini yoktu

Türk olmaktan mutsuz olanlara küçük teselli hikâyeleri anlatmak lazım

“Türk olmaktan mutsuz olanlara küçük teselli hikâyeleri anlatmak lazım…”

 

9.8.2015