26.08.2015

Her İnsan Ayettir


İbrahim Ali’ye Ali Ömer’e sorsun beni bakalım

dürüst değilim ben ya…

Yörük Zaza’ya Zaza sünnetsize sorsun beni

nasıl bilirdiniz diye?

ama hiçbiri cenazemde olmayacak…

ve şimdi sen çok fazla şey biliyorsun,

seni de yok etmem gerekecek

fakat sen kendi kendini de imha edebilirsin.

 

 

bir gün Zaza’yı misyonerler kapmıştı

İncil verdiler eline

ben ezbere bilirdim zaten

Tevrat’tan Sodom’u okudu bir akşam evde bana

LUT KAVMİNİ

özellikle bana

o ilk okul mezunu çocuk

ezbere bildiğim şeyler

o gece hıçkırıklarla dinledim ayetini

işte Zaza buydu

 

Ve onu gönderdim…

 

yok edilen kavim

dehşet

bilmemen dehşet verici gerçekten dostum

bilmek ayrı onu ruhunda bilmek farklı

benle konuşan kendine zor gelir, sana kolaylıklar dilerim

roman yazdım sana

anladın umarım

hepsi dürüst ve gerçek

ve hepsini kaybettim /

kaydettim aralarda…

 

son bir şey daha soracağım

peki Lut kavminin başına gelenleri biliyorsun,

fakat halen nasıl böyle bir şeye girişebiliyor insan

bu nasıl oluyor?

 

peki Zaza bana niye bu ayeti okudu?

ve onu neden gönderdim?

ben şarkı amaçlı okumuyorum Kuranı…

tamam inançlı birisisin,

eyvallah

 

"onu gönderdim" kelimesi ayettir

ben ayetim

o benim amelim

o benim ayetim

ben ayetim

 

bu gecelik bu kadar karapapak!

sen ayetsin tamam da şeytanın elinde oyuncak olmuşsun!

şeytansız bir tanrı fikri anlamsız

Tanrı’nın şeytana ihtiyacı yok

İblis ten başka şeytan var mıydı?

kovulana kadar…

 

alevinin tekinden bugün ağır tahrik aldım

 

her insan ayettir

okuyana…

 

mutlu musun hayatından?

mutlu ayet diye bir şey olmaz

müjde olur

 

peki memnun musun yaşantından?

benim lügatimde olanlar yazdıklarımdır

bu ayet bu kadardır.

 

ayet olan senin fiiliyatın değildir

onlar amelindir

amelim ayettir

değildir

ameldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder