10.10.2016

Akıl Defterim/ Blog Magic


AKIL DEFTERİM

 

I

 

Kazuo Ohno . Butho dance=Oficina theos atri. Atrium. Theodus Kantorowich=
Theraphy=Om mani padne hum=Mantra=

Pondycherry=Neskel-Cafe Muller=Bauch Pina.The man i love=Dexterity=Lobject-dailymotion=ru2012@mail.ru=@hotmail.com=nti-nous  =Elihu basarov=Herrselavy@blogspot.com=Mysteriques@blogspot.com=Emre_deveci=blogcu.com=Lily Marlen=Alan Bates=Behemoth vs Leviathan=A mon beau frere=To my brother in law - kardeşime=Klauss kinsky/hölderlin/ Trakl=Antichambre des dieux=atrium. Time is money or time is priceless?=W. Allen: “je ne connais pas la question mais la reponse est surement le sexe!”=Recep eleşkirt ağri.27.07.2016=Hadrianus 1900 yasinda=Quand je trouverai mon mantra=Je te le dirai, =Murmura-t-il=Kama Sutra="Uykudandir"/ that is because the sleep=Takiyye nasıl yapilir? Trolle nasıl avlanılır? =Dans ces terres =Aucun repos=Aucun Einfalt=Crimée!=Domesticated Lady=Naissance par procuration=+Non-gouvernabilité - les principes:=Siyah Athena / kara Orfeus=Anadil aldatmacasi...(ana bunun neresinde?)=itiraf ediyorum: tüm Yds sorularini ben caldim; “soru satan adam” Alpay=Kpss iç savaşları tüm hızıyla devam ediyor...Akşam iş çıkışı kpss kursu zamanı=Zaman kavramı felsefeye nasıl girdi?  Ve ne zaman? Nessun Futura nessun passere.İtalyancacı Üstün Barışta. Geçmişsiz Gelecek Olmaz mı?(düz mantık)= Yoksa Geleceksiz mi Geçmiş olmaz? Proscriptif-prospectif geçmiş. Bunca yaşanmışlık bir Hiç uğruna mıydı?=Geçmiş arttıkça gelecek kaygısı da artar=Yaşlılıkla gelecek biterken geçmiş de= tahtından iner.=Geçmiş geleceği olana lazimdir=

P ; konumlanmanın genel kavramı=, p konumlanmış olandır=X : herhangi=Burdan yürü...=Gücü kabul edilen eski tanrıya şeytan denir.=Corail et récifs/ la lune sous la lagune.son filmim.. Avertir convertir pervertir...

=İki kişi biliyorsa herkes biliyordur / "nerede ikisiniz ben ordayım"

2016.tammuz sıkıntısı

 

2

 

Matta. Religion épurée...=Mümin mümin in cıplakliğini gece gibi örter. Nerede bu hadîs defterim.bir insanın adında hem ihsan hem de eliacik varsa  o esirgeyenlerdendir...=Esirgeme muamması... put taş lat menat uzza. Lat, kuran , ataevi, lut’un kavminden.=Koruyan esirgeyip canını esirgemeyen uzza hero herr, dumezil de “guerrier”..Menat esriyen esir esenlik: tüccar zarraf...muhammenat; dedesi koymus adını diyorlar..=Ex nihilo belki hiperbolik istisnasında saçma gelebilir ama vahdeti tevhidi vahidi doğrular destekler..=Vahdet-i vücud tevhide (istisnaya) tüm varliği sokar taşir.. insan yenidir (balçık), ateş (iblis’tir) evrensel/ unsursal...hayvan ve insanlar doğurur ve ölür (in nihilo), iblis ateşten ex nihilo ama unsuru farklı, nihil olmaz. Ölemez. İnsan bebesi sicakliğinda yaşar bit gibi kan emer..=Evimde kullanmadiğim o kadar eşya var ki hepsi hatıraa.atamiyorum

=Evime bir şark köşesi yapsaM.gelseler oturasalar .sini tepsi.beyti.ayak yıkama testisi.duvara iran halisi...=Çok yillar evvel bir ressamdim ben. Simdi  33 yıldir depolarda saklı gizli resimlerim.=Eskiden oda mezarimda sergilerdim 33m2de...=Bir gün EDF memuru ilgilendi resimlerimle.. Il a tout compris!=Nom turc et une chapelle à soi...=Herkesin geçmişinde karanlik ve aydınlatilmaya muhtaç zamanlar vardir=Kararli bi (bilim adamının) adimin tarihi ni Cihangir’de ev tutarak yazdim.=Devamli olarak kabataŞ’tan motor tutar Üskudar’a gecerdim.=Makale 1997de yazildi.=1995 ocaği.marti arasi lodoslu kiş gecelerinde hep caddebostan sahillerinde ağlardım.=Bir gün yanima biri yaklaşdi ve sordu.=

2016.ağustos sıkıntısı

 

3

 

Yakisiklisin. neden karanliklarda gizleniyorsun?=Tarihle ilgilendigimde tarihle ilgilendigimi saniyorlar. Oysa benim işim bugünu çozmekle...=’Graffier’ mahkeme zabit memuru=J’ai compris toute la grèce avec fr. chatelet.=Logos est chaq fois à conjoncturer...= Logik n’est pas a laisser aux logiciens...=Je suis Autrement logicien. In logoi dissoi.=Orospunun yemini...2000 yıl veriyorum size..=Kadin veya erkek sesi olmayan her yerde yaradana şukran.mutluyum.yazıyorum=Ana oğul muhabbeti; bilmiyorum artik nereden dogurdun beni? Cevap.bilmiyorum. Donc, demek ki yaradan var.=Causalité et l'evenement...=Yarın ölür gibi yaşa dediğin icin yaziyorum.ölecekmiş gibi=Johannesburg neden önemlidir? Gitmesek de görmesek de=Tükenmişliği var tokai cakmaklarimi atamiyorum.hepsinin ayri bir yaşanmisligi var tabii=...=Toprak saf bi unsur değildir yakilmak istiyorum.diyordu.marc pinet.=Su vaftizi yasak. Su ile arindiğini sanan kabileye islam denir=

2016.eylül sıkıntısı

 

4

Biz isayi milat almis millediz=Eskiden putlar insana benzetilmeye calişilirdi simdi İnsanlar puta benziyorlar.

ins ve cins alemi

=Corps glorieux: c’est de la pure et dure phénoménologie... logique de logique du sujet philosophant...=Yil 28 şubat günlerden sami selçuk: yeni adli yil acilisi Rede..=Triple racine de la science modern non saisie encore dans son unite: biologie, géologie et astronomie génératives n'ont eté comprensives que par la dimension non- concentrique, mais dichronique et synchronique de la linguistique gene”rative. les mots et les choses; vie/travail/langage.

Connivences, analogies, contiguities, ressemblances

novalis:mineraux. fourrier:vegetaux. proudhon:eigentum. hegel et novalis:encyclopedie. port royal:logique.leibniz:mathexis universalis.

taxinomia:linné-buffon. junger:arbeiter. macht.frei

g.vico:nouvelle science. condillac:signes.langage. harvard.legal.studies…

doğa bilimleri..bachelard:subtilisation de la matière.

husserl-althusser-lacan:construction de l’objet de la science.objet eidetique.

deleuze.phylum.lignes virtuelles.

bergson:prolongements:analogies.coupures-et-continuités

p=Autho-phagia theatrum philosophicus..de tragos a Trauerspiel.. Arbaeen =Padisah Zaman.

Ben III. Halim=

Seigneur est le Temps / Herrschaft ist dieZeit.=

De l'Orient a l'Occident-l'Erudition perdue/

Sark'tan Garb'a- kaybolan bilgelik -Bir Rehber-a guide

 Speculum Mundi (çöl (ü geçiş) / Traversée du Desert (précedé de)=Oesterlich-Abendlandern Geisteslossigkeit / -Intro. 1-préambule. 2.speculum mundi. 3-la chose donnée.

4-mon tresor cache. 5.Traversée du desert .=

en langue créole ou pichin  ==

 

2016.ekim sıkıntısı

 

5

 

Metexein grek 'koşul' düşuncesidir. O şeyin ousia'si sadece kendisi icin söylenebilir. Homogène seriler espece/genre farkinda heteron olur. Doğanin heteron serisi insan edimi ve parti rasyonel de l'âme.nous poieticos. kimilerine göre tanri ile insanin metexis bolgesi. Rousseau'da iki seri: pitie ve akıl serisi. Causa finalis: mouvement ascendent: soit c’est la visée de l'homme. soit après coup acte anlaşılan hikmet.hüsran.conscience malheireuse.stoa ve augustin, hikmet-sophon-nihai anlami Providence'a tahsis eder: dunya etik deneyime acilir.. Stoa'daki ataraxie Augustin'de conversion sonrasi kazanilir. Phronesis-prudence orta cağda Providence olur… Kant'ta ise yerini pratik aklin formel-evrenselleştirilebilir yasasina bırakir… Babel:representation.Vorstellung.ön-sunuş:présentation/Darstellung.7ekim2016.etikdersi..

=Farabi:ilimler siniflandirmasi... Kafun Nûn “kun ontolojisi” .trivium et quadrivium. ..Gramer.logik.musik. ..

matematik ruhsuz müziğin öteki adidir.serial düşünce...nietzsche: “insan kelimelerin üzerinden hora tepe tepe gecer”.filolog saptamasi…iyi..hahahaa

2016.hala ekim

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder