5.06.2013

İKİ ŞAİRİN BİRBİRİNE KÜSTÜĞÜ YERDE GÜL BİTER...

İşte gözümün önünde renkler, sesler
Yetmez mi sana bu misâller
Yetmez mi onca istiare, mesel
Haykırsan da sussan da bu niyeti
Kavramsız

Kavramsız söyleneceğim gene de
Al kavramını git diyecek bir babayiğit
(bir çapulcu, iki ayyaş) yok mu?
Şu koskoca Felsefe Tarihinde
Sürü(y)le

Peki yâ Üstad,
Ben bu rüyâyı daha önce gördüm desem,
Hani her satırını kendim yazmış gibi
Topyekûn karşımda gördüm desem

Şimdi sen de Mirâc'a katıl,
Misâlim ol Alîm,
Diyonizos'a bir şans ver,
Sarmış şehrimizin ufkunu bir nûr,
Acep Şam'dan mı desem Acem'den mi?
 
İşte gözümün önünde renkler, sesler
Yetmez mi sana bu misâller
Yetmez mi onca istiare, mesel
Haykırsan da sussan da bu niyeti

                    *
Hani fikrimin ince gülüydün?
Hani döne döne bina okuyordun?
Hani yurtta tahsil görüyordun?
Ben de sana para gönderiyordum

Seni okurken korkuyorum
Çok eski bir korkudan düşüyorum
Ormanda çıplak yakalanmışım
Ama henüz insan değil maymunmuşum

Neden benden önce insan oldun?
Ve ontolojimi mahfettin
Peri phsüke'mi bozdun, lanet

Diyelim ki yanlış yerden başladı Felsefe
Ve başladığı yerde de bitti
Peki ya onun daha pek çok başlangıcı
Var idiyse de
Biz onu kaçırmışsak: imâ(n) bu mu?

Peki ben bir puta nasıl güvenebilirim?
Ya da bir put beni nasıl görebilir?
Sanat da başladığı yerde bitmedi mi?
Din gibi,
Acısı kaldı içimizde...

Hani Mirâç'a davetliydik seninle?
Bak din simsarlarının kara yüzü göründü
Kapa tekkeni sen de
Bir yüzyıl da böyle geçti

Ontolojik edebiyat olur mu ki,
Ontolojik olmayanından söz edelim?
Sen otur tesbihini çek
Ve lahâvle de, susayaz

Senin adın "orantısız güç" olsun artık
Zor kullandırma bana şiirle
Eşit güçle çarpışın paşa paşa
Tencere tava, hep aynı reklamcı hava

İki şairin birbirine küstüğü yerde gül biter
Ortalık güllük gülistanlık olur

Gençlik yan gelip yatma makamı değildir, beyler!

"İktidarı sevin ve ona sahiplenin" (A.)
Bir gün sizin de iktidara ve
Onunla koyun koyuna yatan hukuğa
İhtiyacınız olacak

Bundan yıllar önce dediğim gibi:
"Batsın bu dünya"...

Kant hazretlerinin bundan ikiyüz sene evvel
Dediği gibi: "Kavramsız devrimler boş,
Görüsüz devrimler ise kördür"
Arkadaşlar...


(Adını vermemi istemeyen bir arkadaşa...
Kendisine değerli yazılarıyla bana bu şiiri
Sabah sabah esinlediği için teşekkür ederim
Borcuma sadığımdır ben aslında:

Dünyanın bir yerlerinde birileri adil olmuşsa
Dünyanın geri kalanı ona borçlanmış demektir)

Bir yanda Varlık diğer yanda Mantık
İpler iyice geriliyor artık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder