15.06.2013

"Bir daha hiç rastlamadım 1 Mayıs'a" (15 Haziran 2013)

Osman Sarı yazmış (Salı, 30 Nisan 2013) ; ben olsam,  ben de (aynı coğrafyalarda dönüp durduğumuza göre) aşağı yukarı böyle başlardım bir yokluğa, bir susmaya...




"1970′te altı, 1976′da on iki, 1977′de on üç yaşındaydım.
15-16 Haziran 1970′i hatırlamıyorum. Sonraları öğrendim ne olduğunu.
Türk 1 Mayıs’ıdır.

1 Mayıs 1976′da okuldan dönüyordum. Karaköy’de rastladım 1 Mayıs’a. Galata Köprüsü’nden geliyordu ucu gözükmeyen kortej. Selanik Pasajı'nın önündeydim. Altgeçitten karşıya geçip vapura gidecektim.

1 Mayıs 1977′de anneannemlerden dönüyordum. Beşiktaş’ta otobüs durağında 111 ya da 112 bekliyordum. Ucu gözükmeyen kortej Barbaros Bulvarı’nın yukarısından doğru geliyordu.
36 yıl olmuş. Bir daha hiç rastlamadım 1 Mayıs’a.

1990-1991′de madenci yürüyüşü olmuş Zonguldak’tan Ankara’ya. Ben o zamanlar New York’tayım. Sonradan öğrendim ne olduğunu."

*

Not:
Dr. Osman Sarı, Aklın Kuşku Hali (Efkari, Aralık 2012) adlı bir kitabın da yazarıdır: "Okurunu Descartes, İmamı Gazali, Kant, İbn Arabi, Hegel ve Marx’ın yazdıklarından yola çıkıp kimi zaman gizemle örtünen kimi zaman usla parlayan diyalektiğin diyarında dolaştırıyor.
Merakla başlayan yolculuk öğrendikçe bilmemeye varıyor."

İçindekiler:

Bitirirken


“Cogito”

Tarik

Transandantal

Enelhak

Geist

Irmak

Praxis

Diyalektik

Başlarken

Kaynaklar

Notlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder