31.10.2009

'Yeni Anonim Türküler'/Her Hakkı Mahfuzdur

Oğlak Burcu / Saturnalis

arkadaş var bir acımız
sonsuz
yaşama acısı bu
içinde cennet
içinde cehennem
seç al sen beğen!

*

Türkü


heley heley le ley le leley
benim başım gitmez toprak ley
her daim seni görmem ley
leylekler uçar gider ley

kim verdi bu derdi ley
yârın başında tacı ley
benim yüreğim acı
gördüm de gitmedim o yarı ben yarı...

heyy dünya...
söyledir derdi
sendi bana göğü verdi
ah unutmam yâr...

bana anonim dediler
kimse ismim bilmediler
ben doğmadan hey
ismim doğmuş bana ya hey...

yârin yeşil kazağına
her tazın ayağına
görmem nedir bilmem
bu derdi çekenem...

sonra karlı dağlarda ya hey ya hey ya hey
onun yazması başında
bu dert bende oldukça
elimde sazı ya hey...


bir derman sorup bin dert işiterem
ya sen beni sorma
ya ben susabilem
aşkın külü de yakar nideyem...

bir derman sorup bin dert işiterem
ya sen beni sorma ya ben susabilem
aşkın külü de yakar nideyem...
bir derman sorup bin dert işiterem
(nakarat)

*

Urfa Türküsü

oğlak geçer tosu olur
bu bağı biçen bağcı olur
dimez de geçersem
yüce mevlam günah olur...

aşkımı dedim Kubad
ferman dinlemez bu gönül
yayı okun deldi içimi
ya Kubad ya Ferhat...

alah allah alah
nidirem
yolum Urfa
düz gidem

seni gönlü sözü
bir sanmıştım
yoluma gidem...

*

Dirlik Türküsü

aaa aa aaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
gündüz dedi aşk bana
leyli de gelmedi su başındayam,
yanam anam... hey

beni musibet illere gönderdi
bu aşk yanam derdi
dinlemez ya kervan derdi
yükledi anam...

acep hesap günü gelince
ya of kırman günü bitince
ya of bin zikreden dervişi
bu gönül ah yaralım aman...


acep o gün gelince
yurd derdi bitince
şehitler gülünce
benim anam dirilince...

yârin hatrına balam ben dirilince
o ölünce gözlerim onuuuu
görünce ya of

*

Humbaba Türküsü

biz gene seyyah yollara hey
bu dünyada meşk ney
ah ı da gönül ister mevlam
yok mu da bana bir eş

defler çalar sazlar oynar
bu gönle derman çok eş de çok meşk de çok... çok
söyle de getirsinler sana altından da kase
sana balından sütünden şarabından hey

kuzu bilmez me'ler
sazım üste yoktur
kazan çayırı bu
al sana da kamış'ı

derviş derviş durma öle
sazıma vur bir tekme
al yanaklı beni unuttu
hesabım yaz sevaba

al sana vur kötekle
üstüne üstlük köçekçe
lazca safca lafca
dillere vur sabreyle...

hey gidi yâr gidiyor kocaya
var git mevlam yanımda
sefil halde yanarım
gamzende kalmış dudağım

hoy çara hoy çara oy çara
kalamam ben bu diyarda
bana abdestsiz (‘terörist’) diyorlar
vurdura vurdura...

ey nizâmın ne Mülk?
ya ey nâzım geçmez
bu kul hakkı böyle yenmez
ola ki geldin dize: Söyle Humbaba!

Humbaba Humbaba Humbaba
bırak çocuğu hey baba
Hamburabi geldi
sıpalar koruya...

koruya da dinleye
kum tepelerinde
kuyu mu kazana hey
güneş de tepede...

vardır her itin mânâsı
vurdur düşer külü
sen anlıya Hâk mânâsı
vurdur vurdur

kalk Hey abdal'ım hey!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder